Jeszcze dziesięć lat temu było łatwiej, teraz wielu powie „dziś w internecie jest już wszystko”. I to fakt, że mamy ogromną konkurencję, bo wielu twórców i prowadzących biznesy wykorzystuje potencjał sieci do zarabiania pieniędzy. Czy do tego peletonu może jeszcze z powodzeniem dołączyć kolejna osoba? Dziś sprawdzimy jakie możliwości pod względem promowania swoich zajęć ma korepetytor. Wciąż jest ich bardzo dużo!
Jakie narzędzia można wykorzystać do promowania usług korepetytorskich?
Zacznijmy od czterech narzędzi, które stanowią trzon funkcjonowania nauczyciela w internecie. I nie będą to serwisy i programy ułatwiające prowadzenie lekcji oraz zdobywanie wiedzy, a raczej przestrzenie marketingowe. Tak, to ogromne wyzwanie – oprócz bycia dobrym w dziedzinie której będzie się nauczało, trzeba być jeszcze świetnym marketingowcem – bez tego ani rusz. Można oczywiście zatrudnić kogoś do takich działań, ale w tym konkretnym przypadku… raczej nie będzie się to opłacało. Chyba że planujemy założyć całą szkołę, wtedy warto zmienić punkt widzenia.
Dla nauczyciela pracującego solo, najważniejszym będzie pozyskiwanie uczniów. Można tego dokonać na pięć sposobów:
- Załóż stronę internetową (bloga). Jeśli zaczniesz systematycznie dzielić się wiedzą, poruszysz tematy istotne dla uczniów i zrobisz to tak, aby dostrzegły cię wyszukiwarki internetowe (w przypadku Polski mowa głównie o Google, a USA – również Bing), to masz szansę na pozyskanie nowych kursantów. Wiele osób docenia to, że chcesz coś przekazać za darmo i są jednocześnie w stanie zapłacić za indywidualne spotkanie i jeszcze bardziej usystematyzowaną wiedzę.
- Zacznij pojawiać się w mediach społecznościowych. Nie tylko wyszukiwarki (gdzie nie oszukujmy się, trudno jest się wybić i będzie to wielomiesięczny proces), ale również social media są świetnym sposobem na kontakt z uczniami. Idealnym miejscem jest YouTube, Instagram i TikTok, nieco gorszym Facebook (chociaż nie zawsze, zależnie od grupy docelowej), Pinterest i X. Obecność w mediach społecznościowych dobrze jest też wspierać własną stroną internetową, można również pomyśleć o stworzeniu… kursu, który zapewni dochód pasywny i będzie idealnym dobrem na sprzedaż w socjalach.
- Daj ogłoszenie na portalu ogłoszeniowym. W internecie jest wiele platform ogłoszeniowych (jak chociażby największy OLX), gdzie można się zareklamować. Konkurencja jest duża, skuteczność – różna, ale jeśli celujemy w oferowanie usług lokalnie, to może być świetne narzędzie i kanał dotarcia jednocześnie.
- Stwórz wizytówkę na portalu dla korepetytorów. To o wiele lepsze rozwiązanie, bo oferuje dedykowane systemy ocen, rezerwacji godzin, opinie, możliwość ciekawego zaprezentowania siebie i swoich osiągnięć.
- Skorzystaj z płatnych reklam. Czy wiesz, że Facebook i Instagram (oba należą do firmy Meta), jak również TikTok i Google dają możliwość wykupienia różnego rodzaju reklam na swoich stronach? Możesz w ten sposób promować swoją wizytówkę wideo, kreację graficzną, jak również stronę biznesową.
UWAGA!
Najlepsi nauczyciele, którzy mają już za sobą pewien staż, potwierdzony referencjami od zadowolonych uczniów, mogą ubiegać się o możliwość pracy w BUKI School. Jest to platforma, która zrzesza najlepszych korepetytorów i pozyskuje dla nich uczniów – w takim przypadku wokół marketingu nie trzeba robić za wiele, a w niektórych przypadkach – można nawet zapomnieć o powyższej liście.