- Jakie narzędzia można wykorzystać do promowania usług korepetytorskich?
- TOP 6 wskazówek od BUKI School
Jeszcze dziesięć lat temu było łatwiej, teraz wielu powie „dziś w internecie jest już wszystko”. I to fakt, że mamy ogromną konkurencję, bo wielu twórców i prowadzących biznesy wykorzystuje potencjał sieci do zarabiania pieniędzy. Czy do tego peletonu może jeszcze z powodzeniem dołączyć kolejna osoba? Dziś sprawdzimy jakie możliwości pod względem promowania swoich zajęć ma korepetytor. Wciąż jest ich bardzo dużo!
Jakie narzędzia można wykorzystać do promowania usług korepetytorskich?
Zacznijmy od czterech narzędzi, które stanowią trzon funkcjonowania nauczyciela w internecie. I nie będą to serwisy i programy ułatwiające prowadzenie lekcji oraz zdobywanie wiedzy, a raczej przestrzenie marketingowe. Tak, to ogromne wyzwanie – oprócz bycia dobrym w dziedzinie której będzie się nauczało, trzeba być jeszcze świetnym marketingowcem – bez tego ani rusz. Można oczywiście zatrudnić kogoś do takich działań, ale w tym konkretnym przypadku… raczej nie będzie się to opłacało. Chyba że planujemy założyć całą szkołę, wtedy warto zmienić punkt widzenia.
Dla nauczyciela pracującego solo, najważniejszym będzie pozyskiwanie uczniów. Można tego dokonać na pięć sposobów:
- Załóż stronę internetową (bloga). Jeśli zaczniesz systematycznie dzielić się wiedzą, poruszysz tematy istotne dla uczniów i zrobisz to tak, aby dostrzegły cię wyszukiwarki internetowe (w przypadku Polski mowa głównie o Google, a USA – również Bing), to masz szansę na pozyskanie nowych kursantów. Wiele osób docenia to, że chcesz coś przekazać za darmo i są jednocześnie w stanie zapłacić za indywidualne spotkanie i jeszcze bardziej usystematyzowaną wiedzę.
- Zacznij pojawiać się w mediach społecznościowych. Nie tylko wyszukiwarki (gdzie nie oszukujmy się, trudno jest się wybić i będzie to wielomiesięczny proces), ale również social media są świetnym sposobem na kontakt z uczniami. Idealnym miejscem jest YouTube, Instagram i TikTok, nieco gorszym Facebook (chociaż nie zawsze, zależnie od grupy docelowej), Pinterest i X. Obecność w mediach społecznościowych dobrze jest też wspierać własną stroną internetową, można również pomyśleć o stworzeniu… kursu, który zapewni dochód pasywny i będzie idealnym dobrem na sprzedaż w socjalach.
- Daj ogłoszenie na portalu ogłoszeniowym. W internecie jest wiele platform ogłoszeniowych (jak chociażby największy OLX), gdzie można się zareklamować. Konkurencja jest duża, skuteczność – różna, ale jeśli celujemy w oferowanie usług lokalnie, to może być świetne narzędzie i kanał dotarcia jednocześnie.
- Stwórz wizytówkę na portalu dla korepetytorów. To o wiele lepsze rozwiązanie, bo oferuje dedykowane systemy ocen, rezerwacji godzin, opinie, możliwość ciekawego zaprezentowania siebie i swoich osiągnięć.
- Skorzystaj z płatnych reklam. Czy wiesz, że Facebook i Instagram (oba należą do firmy Meta), jak również TikTok i Google dają możliwość wykupienia różnego rodzaju reklam na swoich stronach? Możesz w ten sposób promować swoją wizytówkę wideo, kreację graficzną, jak również stronę biznesową.
UWAGA!
Najlepsi nauczyciele, którzy mają już za sobą pewien staż, potwierdzony referencjami od zadowolonych uczniów, mogą ubiegać się o możliwość pracy w BUKI School. Jest to platforma, która zrzesza najlepszych korepetytorów i pozyskuje dla nich uczniów – w takim przypadku wokół marketingu nie trzeba robić za wiele, a w niektórych przypadkach – można nawet zapomnieć o powyższej liście.
TOP 6 wskazówek od BUKI School
Nie ma róży bez kolców – to powiedzenie jest aktualne i w tym przypadku, bo czeka cię wiele pracy. Oto nasze podpowiedzi, jak należy zadbać o swoją prezencję w internecie:
- Pamiętaj, że tworząc coś w internecie, musisz zadbać o systematyczność. „Martwe” media społecznościowe, nieaktualna strona internetowa, nieregularność – to wszystko powody, przez które ciężko będzie ci zebrać aktywną społeczność (w tym klientów).
- Podaj cenę za swoje usługi, postaraj się o transparentność. Metoda „wyślę info na priv” to przeżytek, który może sprawić, że więcej klientów odejdzie, niż zainteresuje się ofertą. Jeśli twoje stawki są rynkowe lub atrakcyjne – chwal się nimi w internecie. Niech będą widoczne, bo to one mogą sprawić, że ktoś podejmie decyzję o kontakcie. Cennik na stronie internetowej? Mile widziany!
- Zrób sobie dobre zdjęcie. W sieci konsumujemy również oczami i jeśli nie nagrywasz filmów lub rolek, a twoim głównym miejscem prezentacji jest np. serwis dla korepetytorów, to wizerunek również ma znaczenie.
- Zdobywaj wiedzę inną, niż ta dotycząca dziedziny, której uczysz. W tym jest również ta z zakresu marketingu, ale nie tylko. Warto uczyć się, jak publikować i montować wideo, jak działają platformy blogowe, usługi do projektowania grafiki.
- Przygotuj swoje portfolio lub referencje. Zadowoleni klienci to twój cenny oręż, musisz zacząć go używać. Dlatego zebranie informacji nie tylko o swoich osiągnięciach naukowych, ale również tych w nauczaniu – to bardzo istotny element prezentacji siebie w sieci.
- Opracuj plan i wpisz go w kalendarz. Jeśli będziesz wiedzieć, nad czym masz pracować, to będzie ci łatwiej się za to zabrać. Musisz też zarezerwować czas na naukę, pisanie, nagrywanie i kontakt ze społecznością.
Korepetytor może wiele zdziałać, jeśli wykorzysta w pełni możliwości polskiego i zagranicznego internetu. Miejsca starczy dla wszystkich. Warunek? Masz coś ciekawego do przekazania i będziesz nad tym sumiennie pracować!