Nauka języka obcego a media społecznościowe - jak wykorzystać media społecznościowe?
Naukę języka obcego za pośrednictwem social mediów możemy podzielić na dwa sposoby:
W internecie jest wiele treści np. w języku angielskim. Można na nie trafiać przypadkowo - może to być oglądanie filmików, reklam czy czytanie postów ulubionych aktorów, piosenkarzy czy nawet polityków i dziennikarzy. W takiej sytuacji mówimy o nauce języków obcych przypadkowej - nie można liczyć w tym wypadku na spektakularne efekty, jednak poniekąd umożliwia osłuchiwanie i opatrzenie się z językiem obcym. Istnieje również możliwość celowej nauki języków obcych. Na portalach społecznościowych jest wielu twórców, którzy zajmują się tworzenie kanałów (contentu) o tematyce edukacyjnej - dotyczy to również języków obcych. Istnieje możliwość nauki zarówno poprzez czytanie, jak i słuchanie, czy oglądanie filmików. Dzięki takiej interakcji kontakt z językiem obcym będzie dużo bardziej systematyczny.
Sposoby na naukę języków obcych za pośrednictwem mediów społecznościowych:
- zmiana języka w przeglądarce;
- obserwowane obcojęzycznych profili w mediach - najlepiej zgodnie z zainteresowaniami i/lub o tematyce edukacyjnej;
- czytanie blogów i artykułów w obcym języku;
- nawiązywanie kontaktów z obcojęzycznymi znajomymi;
- dołączanie do grup tematycznych, które są poświęcone nauce języka;
- oglądanie memów w obcym języku;
- oglądanie instatory obcojęzycznych osób.
Metody nauki języka obcego w mediach społecznościowych
Media społecznościowe są niemal nieograniczone. Ilość użytkowników przekracza 4,2 miliarda. Nauka języków obcych za ich pośrednictwem to dosyć nowy, ale dający szybko efekty sposób. Można w ten sposób poznać tzw. żywy język - nie tylko ten, którego uczymy się w szkołach językowych. Nauka za pośrednictwem mediów społecznościowych, to z całą pewnością bardzo dobry sposób na uzupełnienie klasycznych zajęć. Jeżeli chodzi jednak o standardową naukę języków obcych, warto zapoznać się z ofertą BUKI School. Znajdziecie tam zarówno zdjęcia, jak i filmy czy fora dyskusyjne. Do najpopularniejszych mediów społecznościowych zaliczamy m.in. Facebooka, Instagrama, Linkedin, Youtube czy różnego rodzaju blogi - to właśnie na tych mediach dzisiaj się skupimy.
Media społecznościowe a język obcy - blogowanie
Blogowanie to szerokie pojęcie. Kiedyś kojarzyły się tylko z osobnymi stronami, gdzie co pewien czas były publikowane zdjęcia, posty czy opowiadania i treści edukacyjne - w zależności od tematyki bloga. Zazwyczaj posty te były stosunkowo długie - przypominały nieco artykuły. Blogi zyskały na popularności już dawno temu i do dzisiaj są wykorzystywane. Zakładają je różne osoby - często nauczyciele czy pasjonaci języków obcych. W internecie można znaleźć również blogi prowadzone przez szkoły językowe. W artykułach tych najczęściej są opisywane w prosty sposób zagadnienia dydaktyczne czy przykłady form pisemnych. Do najpopularniejszych blogów językowych możemy zaliczyć:
Media społecznościowe a język obcy - Facebook
Kolejny portal, który jest przydatny podczas nauki angielskiego to Facebook. Można tam znaleźć wszystko - począwszy od kont, na których są regularnie publikowane posty związane z nauką języka, po grupy tematyczne, gdzie można wymieniać się wiedzą. Facebook, to również komunikator, który umożliwia poznawanie nowych osób - również obcojęzycznych. Poniżej kilka grup przeznaczonych do nauki języków obcych:
Media społecznościowe a język obcy - Instagram
Wiele możliwości daje również Instagram. Jest to poniekąd skarbnicą kont dydaktycznych. Właśnie na tej platformie znajdziemy profile prowadzone przez nauczycieli i pasjonatów języków obcych. Umieszczają oni regularnie posty tematyczne czy nawet krótkie filmiki instruktażowe. Poniżej przedstawimy kilka kont, które umożliwiają naukę języków obcych:
Media społecznościowe a język obcy - Linkedin
Mało osób może o tym wiedzieć, ale Linkedin również sprawdzi się do nauki języków obcych - w szczególności jeżeli chodzi znajomość języka biznesowego lub branżowego. Jest to platforma, która pozwala na śledzenie, co się dzieje w danej branży - np. dla programistów w sektorze IT. Uczyć można się poprzez obserwowanie zagranicznych specjalistów - bardzo często publikują oni cenne artykuły i inicjują dyskusję. Można również poznać inne osoby ze swojej branży - nie tylko z polski i porozmawiać na tematy związane z pracą czy biznesem.
Media społecznościowe a język obcy - Youtube
Tak jak i w poprzednich mediach społecznościowych, tak samo można uczyć się języka obcego za pomocą Youtube. Zapewne każdy z Was zna tę platformę, która służy do wstawiania i oglądania filmików na różnorodne tematy - również związane z szeroko rozumianą nauką. Wiele twórców praktykuje ten sposób przekazywania wiedzy. Co więcej, wiele osób nagrywa równolegle podcasty w tej samej tematyce. Jedne z popularniejszych kanałów na Youtube do nauki języków obcych, to:
Media społecznościowe a język obcy - Tik Tok
Tik Tok to również źródło wiedzy - krótkie reelsy sprawiają, że wiedza jest przekazywana w pigułce. W ten sposób najczęściej twórcy przekazują przydatne zwroty lub pewne zasady, o których bezwzględnie trzeba pamiętać. Krótka forma filmików sprawia, że ogląda się je przyjemnie i można to robić niemal wszędzie. Jedne z popularniejszych kanałów na Tik Tok’u to: